In 2012 las ik deze 43 boeken

In 2012 heb ik heel wat gelezen. Bij de 2012-reading-challenge van Goodreads had ik het aantal boeken dat ik dacht te gaan lezen heel wat hoger ingeschat. Het werden er uiteindelijk 43. Dat zijn er 6 minder dan vorig jaar. In 2013 moet er ruimte te vinden zijn om meer boeken te lezen. Niet omdat het moet maar gewoon omdat het leuk is.

Dit zijn de boeken van 2012, gerangschikt op het aantal sterren. Een top 3 met vijf sterren dit jaar. De onbetwiste nummer 1 is toch echt HhhH van Laurent Binet. Op de tweede plaats een spannende thriller van een tot dan toe voor mij onbekende schrijver, 13 uur van Deon Meyer. The Unlikely Pelgrimage of Harold Fry eindigt op de derde plaats. De recensie hiervan moet ik nog schrijven, die houden jullie nog te goed.

Naast de boeken die ik met vijf sterren heb gewaardeerd zijn er maar liefst 24 boeken met 4 sterren op de lijst. Ook 2012 is een goed leesjaar geweest.

boeken 1 kopie boeken 2 kopie boeken 3 kopie

Geplaatst in Boeken. Tags: , , . 7 Comments »

7 Reacties to “In 2012 las ik deze 43 boeken”

  1. Janneke Says:

    Ben wel benieuwd naar je recensie van The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry , ik ben in de Nederlandse versie begonnen, maar heb het weggelegd, kon er niet de rust voor vinden denk ik.

    • JannyAn Says:

      ik las de Engelse versie. Geen idee of dat wat uitmaakt. Een origineel verhaal met verrassende plot. Het was een van de boeken in mijn IRL leesclub. Helaas was ik niet bij de discussie maar de meningen waren daar verdeeld.

  2. Judith Says:

    Mooie lijst boeken, Janny! Ik vond Harold Fry ook erg mooi, maar misschien niet de beste (ik moet nog een lijstje maken). Onder het water staat ook hoog bij jou. Die heb ik van je overgenomen dus ik moet hem maar snel lezen. Dinsdagvrouwen heb ik ook, viel jou dus iets tegen, zo te zien. En het boek dat ik niet wilde lezen eindigde bij jou als laatste.

    Maar denk je dat je kritischer bent in welke boeken je gaat lezen? Vroeger las ik alles wel, nu toch alleen boeken waarvan ik verwacht 4 of 5 sterren te kunnen geven. Valt het tegen dan worden het er 3, en valt het nog meer tegen, dan lees ik ze niet eens meer uit.

    • JannyAn Says:

      Natuurlijk lees ik ook liever alleen 4/5 sterren boeken. De 3 sterren boeken zijn vaak recensieboeken of boeken van mijn IRL leesclub. Dat zijn niet altijd de boeken die ik zelf zou hebben gekozen. En soms valt een boek natuurlijk gewoon tegen

      • Judith Says:

        Janny, ik heb soms ook moeite met de IRL leesclub boeken. Het is al een paar keer voorgekomen dat ik het boek niet eens uitlas. Maar dat bleken dan meestal meerdere mensen ook gedaan te hebben.

        Wat betreft recensieboeken houdt ik zelf de regie in handen en kies voornamelijk boeken die mij echt heel mooi lijken.

      • JannyAn Says:

        Kiezen jullie de boeken van IRL leesclub gezamenlijk?

      • Judith Says:

        De gastvrouw van de avond mag ons een of meerdere boeken voorleggen waaruit dan gekozen wordt. We hebben allemaal vetorecht als we een boek echt niet willen lezen. Meestal komen we er makkelijk genoeg uit, en dan blijkt toch wel eens dat een boek tegenvalt.


Geef een reactie

