In 2011 las ik deze 49 boeken

In 2011 heb ik heel wat gelezen. De 2011-reading-challenge bij Goodreads heb ik in  ruimschoots gehaald. Het werden er geen 45 maar uiteindelijk staan er 49 boeken op de lijst. En dit zijn ze, gerangschikt op aantal sterren.

Maar liefst vijf boeken met vijf sterren dit jaar. De onbetwiste nummer 1 is toch echt Rules of Civility van Amor Towles. Goed nieuws voor degenen die liever in het Nederlands lezen want met de titel Een Kwestie van Hoffelijkheid verschijnt het boek een van de komende dagen bij Orlando Uitgevers. Op de tweede plaats het bijzondere boek van Mark Haddon, the Curious Incident of the Dog in the Night-time. A Visit from the Goon Squad van Jennifer Egan eindigt op de derde plaats. Naast de boeken die ik met vijf sterren heb gewaardeerd zijn er maar liefst 29 boeken met 4 sterren op de lijst. Op de laatste dag van dit jaar kan ik dan ook alleen maar vaststellen dat 2011 een goed leesjaar is geweest.

Geplaatst in Boeken. Tags: , . 9 Comments »

9 Reacties to “In 2011 las ik deze 49 boeken”

  1. shelleyrae @ Book'd Out Says:

    You read some great book sin 2011 JannyAn – I hope 2012 is a stellar reading year for you!

    Shelleyrae @ Book’d Out

  2. The Sunday Salon – the first one in a new year « JannyAn's Blog Says:

    […] like at all. The future, that’s where we’re going to. Nevertheless, I posted an overview of all the books I’ve read in 2011. It’s a list of 49 books of which I rewarded 5 with […]

  3. Judith / Leeswammes Says:

    Zo te zien heb ik bijna al jouw reviews wel gelezen dit jaar.😉

    Ik ben er nog steeds niet over uit of “Goon Squad” wat voor mij is. Misschien gewoon eens proberen uit de bieb.

    • JannyAn Says:

      je hebt met mijn overzicht van de boeken, compleet met sterren, in ieder geval een beeld van de boeken die ik erg de moeite vond. Dat maakt het misschien eenvoudiger om het boek wel of niet te lezen. Mijn advies blijft natuurlijk, doen!

  4. prinsesjeanouschka Says:

    Mooie lijst, Janny! Ik heb dit jaar voor het eerst bijgehouden wat en hoeveel ik heb gelezen, en dat is toch wel erg leuk om eens door te kijken van tijd tot tijd. Veel leesplezier voor 2012!!!

  5. Gnoe Says:

    Gaaf zo met al die covers Janny! Hoe heb je dat gedaan?

    Zoals je weet heb ik mijn +11 in ’11 niet gehaald maar ik ben toch wel tevreden. Jennifer Egan gaf ik met kerst aan Mr Gnoe (jazeker was daar daar sprake van enig eigenbelang ;)) en je nummers 1&2 gaan nu definitief op mijn wensenlijstje. En we gaan weer voor een geweldig leesjaar in 2012! En wandeljaar. En filmjaar. En…😉

    • JannyAn Says:

      Bij Goodreads kan je per boekenplank kiezen voor de weergave “covers”. Die heb ik in 3 jpeg-jes in de post geplakt. Bij Goodreads kan je dan op de cover klikken om bij het boek te komen. Dat had ik eigenlijk ook gewild. Heb even zitten proberen maar volgens mij kan dat alleen met heeeel veeeel werk. En dat is het ook niet waard.
      Goed plan, die nrs 1 en 2 op je lijstje zetten🙂 Ik ben benieuwd wat je er van vindt.
      Misschien ook nog eens blogposts over films gaan overwegen. Tenminste, als ik niet meer achterloop met de boekrecensies🙂


Geef een reactie

