Sacramentsprocessie Amsterdam 2011

Ook dit jaar is Fotowerkgroep De Verbeelding gevraagd om de sacramentsprocessie in beeld vast te leggen. We hadden het plan om met vijf man sterk, gewapend met camera, naar Amsterdam af te reizen. Maar het leek het verhaal van de tien kleine negertjes wel. Alleen bleven er in dit geval twee over die in Amsterdam present waren om de foto’s te maken. Ook dit jaar bleken goede afspraken met de weergoden te zijn gemaakt, want de zon liet zich weer van zijn beste kant zien.

Vorig jaar was het voor mij  de eerste keer dat ik als fotograaf mocht optreden. Toen was ik vooral heel druk met langs de gracht heen en weer rennen zonder nou direct een idee te hebben wat ik wilde vastleggen. Dit jaar wist ik wat me te wachten stond en had tevoren wat beter nagedacht over de foto’s die ik wilde maken. Daardoor rende ik minder als een kip zonder kop rond en had meer oog voor de achtergrond. Maar vooral die andere fotografen….die zijn toch lastig🙂

Achteraf ben ik wel tevreden. Op deze blog een selectie van mijn eigen foto’s. Wie meer wil zien kan de foto-expositie gaan bekijken in het ontmoetingscentrum naast de Onze Lieve Vrouwekerk aan de Keizersgracht in Amsterdam. Vanaf 22 juli. Daar zijn ook de foto’s van de andere fotograaf, Josephine Selles, te bewonderen.

Oh ja, in het Amsterdam Stadsblad, een huis-aan-huisweekkrant stond op de voorpagina een van mijn foto’s bij het verslag over deze processie. Dat heb ik gehoord, maar niet gezien. Als iemand dat blad nog heeft, ik hoor het graag. Ben alleen al zo benieuwd welke foto het eigenlijk is.

Geef een reactie

