Foto Individueel 2010 – De Derde Prijs!

Ook dit jaar organiseerde de fotobond weer de landelijke wedstrijd Foto Individueel. Ieder lid van de fotobond mag 1 foto insturen. Dit jaar waren er maar liefst 814 inzendingen van 133 clubs. Natuurlijk behoorde ik ook tot de deelnemers. Het is altijd leuk om te horen wat een jury van je foto vindt. Op zondag 21 november was de jurybespreking.

Alhoewel ik lid ben van drie fotoclubs mag er toch maar 1 foto worden ingestuurd. Mijn keuze voor dit jaar was gevallen op de foto van Blondie in Ondres. Een foto die ik al eerder had ingestuurd bij de regionale wedstrijd Mijn Beste Foto. Dat resulteerde in een gedeelde achtste plaats. Maar deze jury had een nog hogere waardering voor de foto. Ik viel echt bijna van mijn stoel toen bij de presentatie van de winnaar van de derde prijs mijn naam op het scherm verscheen. Echt helemaal fantastisch. Een derde prijs gewonnen met een heuse trofee.

Dit is de foto van Blondie in Ondres.

En natuurlijk moet de trofee, op een ereplaats in de kast, ook op de foto.

De uitslag staat inmiddels op de website van de fotobond. Die is HIER te bekijken. En natuurlijk ook de foto’s van alle prijswinnaars en genomineerden. Overigens wel jammer dat niet de oorspronkelijke digitale bestanden van de foto’s op de website van de fotobond zijn gepubliceerd maar reproducties. De reproductie van mijn inzending is echt heel wat minder dat het origineel.

Nog even genieten van het mooie resultaat maar deze week worden de foto’s van de volgende wedstrijd alweer ingezonden. De Beste Club Trofee. Een hele uitdaging om het behaalde resultaat te verbeteren.

12 Reacties to “Foto Individueel 2010 – De Derde Prijs!”

  1. elsje Says:

    Kinderen en dieren doen het goed, zo te zien. Dus als je nou de volgende keer naast Blondie nog een kind in de foto weet te krijgen, dan win je gegarandeerd!😀
    Zonder gekheid, vind dat je een mooie foto hebt gemaakt. En die eerste plaats is… ehrm… ik wilde akelig schrijven. Maar dat betreft de ouders van dat jochie. Je zult je kind maar zo aankleden. Brrr…. Maar goed, dat zegt meer over mij dan over de fotografische kwaliteiten van de winnende foto…

    • JannyAn Says:

      mmm. moet ik wel andere dieren nemen. Blondie (en Tarzan) hebben het niet zo op kinderen😉
      Tja, en de eerste plaats. Wel een heel aparte foto. Mooie kleur, vreemd beeld. Zelf vind ik het wel een eerste plek. Misschien niet in Nederland gemaakt? In de USA zijn die pakjes heel normaal, nog ergere zelfs. Durf je je kind hier zeker niet aan te doen.

  2. leeswammes Says:

    Gefeliciteerd! Hartstikke goed van je en inderdaad met een prachtige foto.

    Die trofee is trouwens ook heel erg mooi! Dat is zelf een kunstwerkje.

  3. Tweets that mention Foto Individueel 2010 – De Derde Prijs! « JannyAn's Blog -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by EetWeters, Janny van der Wal. Janny van der Wal said: Nu ook op mijn blog, derde prijs in de fotowedstrijd https://jannyan.wordpress.com/2010/11/22/foto-individueel-2010/ […]

  4. Diana Putters Says:

    Proficiat met de derde plaats! Het is een hele mooie foto met een vervreemdend effect. En dat maakt het wel spannend vind ik.
    Ik heb zelf een nominatie gekregen waar ik ook heel blij mee ben, maar in de top 3 is nog beter natuurlijk! Super.

    groet, Diana

  5. Chinoiseries Says:

    Erg mooie foto! Is Blondie trouwens een Britje?

  6. JannyAn Says:

    Ja, Blondie is inderdaad een Brit. Een lekker stevige meid.


Geef een reactie

