Vijf met Samenhang 2010, Buiten Spel

Ook dit jaar organiseerde de regio Utrecht-’t Gooi van de Fotobond weer de wedstrijd “Vijf met Samenhang”. Oftewel stuur een serie van vijf foto’s in die onderling een samenhang vertonen. Mijn doel was, natuurlijk naast het inleveren van een serie goede foto’s, om mijn resultaat van vorig jaar te verbeteren. In 2009 deed ik voor het eerst mee en behaalde toen een 100ste plaats met 13 punten (serie 2009).

Dit jaar heb ik een serie foto’s ingeleverd van een verlaten voetbalstadion in Freixo de Numão, in Portugal. Heel wat anders dan vorig jaar. Dit zijn de foto’s:

Op 18 mei was de bespreking. Daar kon ik helaas niet bij zijn dus ik weet niet wat het commentaar van de jury was. Wel de waardering. Met deze serie heb ik 12 punten gehaald, een gedeelde 67e plaats. Jammer, geen verbetering van het resultaat van vorig jaar. Mijn clubmaatjes van De Verbeelding hebben het heel wat beter gedaan. Carol, Frans en Martinique hebben de eerste drie plaatsen opgeëist. Wim eindigde op de gedeelde 20ste plaats. In totaal waren er 94 inzendingen. De nummer 1 had 16,25 ptn, de laatste had 10 punten.

De winnende serie zijn hier te bekijken.

Geef een reactie

