Heksen en Elfen – Kim Harrison

Op de website van Ezzulia was een prijsvraag uitgeschreven waarmee je dit boek kon winnen. Ik was helemaal onbekend met dit genre dus dat leek me een mooie gelegenheid om eens te kijken of zo’n Fantasyboek aan mij besteed is. Ik kan er kort over zijn. Nee, dat is het niet. Het genre kent zijn eigen terminologie, dat is even wennen. Maar uiteindelijk pik je dat wel op. Maar het verhaal, de stijl. Nee, het kan me helemaal niet boeien. Ik heb ook geen idee hoe hoog Kim Harrison op de ladder van Fantasy-schrijvers staat. Wellicht dat er betere zijn maar ik laat het hier voorlopig even bij.

Voor degene die het ook eens wil proberen, de korte beschrijving van de achterflap.

In deze nieuwe roman over de witte heks Rachel Morgan, altijd in actie, altijd verliefd, is Rachel nog steeds in het bezit van ‘de focus’, een vijfduizend jaar oud door demonen gewrocht artefact dat ongekende krachten bevat. Dat feit zorgt voor veel ongewenste aandacht uit duistere hoeken en gaten.
Bijgestaan door haar huiself Jenks en rechercheur Glenn moet Rachel tot het uiterste gaan om zich demonen, weerwezens en, met name, de kobold Trent Kalamack (en trawanten) én meestervampier Piscary van het lijf te houden. Allemaal willen ze het artefact maar wat graag in handen krijgen.
In de tussentijd doet een ongemeen gruwelijke seriemoordenaar van zich spreken en wordt Rachels alfa-weerwolfmaatje David Hue de belangrijkste verdachte. De ontknoping laat de lezer happend naar lucht achter.

En voor wie meer wil weten over Kim Harrison en haar boeken, ze heeft een eigen website.

Geef een reactie

