Dagboek van een Poes – Remco Campert

Een boekje speciaal voor kattenliefhebbers. Als je geen kattenliefhebber bent, begin er niet aan. Ben je dat wel, dan is het een “moetje”. Het is maar een dun boekje en enorm leuk, dus zelfs met een lange lijst nog te lezen boeken geen reden om het niet op te pakken.

Op de achterkant : “In Dagboek van een Poes laat Remco Campert een buitengewoon oplettende poes aan het woord, die vanuit haar eigen perspectief, maar met het verteltalent en de poëtische gevoeligheid van haar schepper, over haar dagelijkse avontuurlijke bestaan vertelt.”

Een uur, langer heb je niet nodig om het boek te lezen. Maar onder het lezen wel de hele tijd een glimlach op het gezicht. Ik herken mijn eigen katten. Als Poefie over de ervaring in Fransenland vertelt, dan zie ik mijn eigen katten op sprinkhanenjacht op Portugese bodem of achter de kikkers aan in een Duits grasveld.

Veel boeken verkoop ik weer na ze te hebben gelezen, maar deze niet. Een klein juweeltje en het blijft bij mij, in de boekenkast.

Chanou, nog bedankt voor de tip!

Geplaatst in Boeken. Tags: , , , . 2 Comments »

2 Reacties to “Dagboek van een Poes – Remco Campert”

  1. gnoegnoe Says:

    Leuker nog dan Dagboek van een Poes vond ik Op de kat af, van Dorinde van Oort. Ken je dat? Het zijn portretten van katten van bekende Nederlanders. Een aanrader!

  2. JannyAn Says:

    Nee, dat boekje ken ik niet. Bedankt voor de tip. Zelf vind ik In het Bijzonder Katten van Doris Lessing ook leuk


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 323 andere volgers

